Potvrđena presuda u korist KRIK-a u vezi sa „Rajskim papirima“

Apelacioni sud u Beogradu potvrdio je da novinari KRIK-a nisu povredili čast i ugled biznismena Vladimira Šekrevskog u tekstu „Srpski državljani u Rajskim papirima“ objavljenom u novembru 2017. Presuda u korist KRIK-a je pravosnažna i Šekrevski će morati da plati troškove postupka.

Sud je u odluci potvrdio da su novinari postupali sa dužnom profesionalnom pažnjom, da su informacije proverili pre objavljivanja, kao i da njihovu istinitost nije negirao ni sam Šekrevski. Isto je u junu prošle godine zaključio i prvostepeni sud čija je odluka sada potvrđena i konačna. Šekrevski će morati KRIK-u da isplati 50.400 dinara za troškove postupka.

„Polazeći od pouzdano i pravilno utvrđenog činjeničnog stanja prvostepeni sud je pravilno odbio zahtev tužioca“, piše u presudi sudija Dragana Boljević.

Šekrevski je tužio KRIK zbog navodne povrede časti i ugleda i tražio odštetu od pola miliona dinara zbog teksta „Srpski državljani u Rajskim papirima“ objavljenog u novembru 2017.

U delu teksta pod naslovom „Propast energetike“ piše da dokumenta koja su procurila u okviru međunarodnog istraživanja „Rajski papiri“ otkrivaju pozadinu propasti privatizovane kompanije „Energetika“ iz Loznice.

Ovu kompaniju je 2007. godine kupila firma u vlasništvu srpskih biznismena Ljube Miskina i Vladimira Šekrevskog. Uprkos najavama da će dobiti novu elektranu na gas, firma je propala tri godine kasnije. Preuzela ju je kompanija sa Malte među čijim vlasnicima je bio zet Vladimira Šekrevskog.

KRIK je objavio da je Šekrevski bio poznat po dve pogubne privatizacije, kao i da su njegove firme u Srbiji tužene čak 99 puta.

„Pravilno je prvostepeni sud zaključio da je tužilac u obavezi da trpi kritike poslovanja privrednih društava koja su u njegovom vlasništvu, a za koja je na osnovu izvedenih dokaza utvrđeno da su poslovala sa negativnim bilansom i protiv kojih se vode postupci pred privrednim sudovima“, piše u presudi.

Sud je utvrdio da KRIK u tekstu nije stavio Šekrevskog u negativan kontekst niti ga doveo u vezu sa nezakonitim radnjama.

Novinarka KRIK-a je kako piše u presudi, poštovala princip „da se čuje i druga strana“ i pre objavljivanja teksta je kontaktirala učesnike sporne privatizacije – Šekrevskog i njegovog poslovnog partnera čije je izjave verno prenela u tekstu.

Istraživanje „Rajski papiri“ su predvodili Međunarodni konzorcijum istraživačkih novinara – ICIJ i nemački list „Zidojče cajtung“ koji je dobio papire procurele iz dve agencije za pružanje ofšor usluga i iz 19 zvaničnih poslovnih registara. Među 96 medija iz 67 zemalja koji su učestvovali u projektu bio je i KRIK koji je analizirao dokumenta u vezi sa Srbijom.

PIŠE: Bojana Pavlović     
Izvor: KRIK

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

Blog na WordPress.com.

Gore ↑

%d bloggers like this: