Savet za štampu: Kurir prekršio Kodeks novinara serijom tekstova o N1

Komisija za žalbe Saveta za štampu jednoglasno je donela odluku da je tabloid „Kurir“ tekstovima o N1 za vreme epidemije koronavirusa, prekršio Kodeks novinara Srbije.

Tekstovima „Pozadina opasnog izveštavanja N1! Iza svega se krije profit vlasnika, preko korone guraju svoje na vlast!“, i „Korona profiteri! Hajka na čuvenog epidemiologa: Svesno ruše Kona i zdravstveni sistem zbog svojig interesa!“, objavljenim 9. i 15. aprila, dnevni list „Kurir“ prekršio je Kodeks novinara Srbije u delovima koji se odnose na istinitost izveštavanja i odgovornost novinara, navodi se u odluci Saveta za štampu.

Komisija za žalbe je jednoglasno zaključila da su tekstovi zasnovani isključivo na nagađanima i spekulacijama, proizvoljni „zaključci“ nisu izvedeni ni iz kakvih dokaza, niti su navedeni bilo kakvi izvori za iznete optužbe na račun redakcije N1 i Jugoslava Čosića, saopšteno je iz Saveta za štampu.

„Kurir“, kako je naveden, neprekidno ističe kako N1 o epidemiji koronavirusa izveštava kršeći Kodeks, tendenciozno i neobjektivno, objavljujući lažne vesti, a ne potkrepljujući to nikakavim konkretnim primerom.

Takođe, ničin nisu potkrepljene ni tvrdnje da ta televizija situaciju sa koronavirus koristi da bi uticala na destabilizaciju vlasti i pokušala da doprinese jačanju opozicije. „Kurir“ je, osim toga, naveo da je pitanja o radu N1 televizije posalo određenom broju ljudi, ali je iz tog spiska očigledno da se nisu obratili samoj redakciji, odnosno Jugoslavu Ćosiću, koji je u tekstovima predstavljen kao neko ko laze a da mu nije prižena prilika da odgovori na optužbe, stoji u odluci Saveta za štampu.

Zbog toga Komisija smatra da su prekršene sve tačke Kodeksa iz poglavlja Istinitost izveštavanja, kao u tačka 1 poglavlja V, koja se odnosi na obavezu novinara da poslu pristupa sa dužnom profesionalnom pažnjom.

Jugoslav Ćosić, programski direktor televizije N1, podneo je žalbu Savetu za štampu, tvdeći da je serijom tekstova koji su objavljeni u dnevnom listu „Kurir“ i u njihovom onlajn izdanju iznesen niz neistina koji imaju za cilj narušavanje ugleda N1 televizije i novinara koji rade u ovom mediju, i da je, što je još opasnije, ta televizija je prikazana kao medij koji radi protiv interesa svoje države.

Redakcija “Kurira” nije odgovorila na žalbu.

Savet za štampu je „Kuriru“ naložio da odluku Komisije za žalbe objavi u roku od pet dana od dostavljanje odluke.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

Blog na WordPress.com.

Gore ↑

%d bloggers like this: