Naprednjački medij kopirao identitet čačanskog portala Ozon press

Sajt sa istim imenom, sloganom i dizajnom kao čačanski portal ozonpress.net ugledao je svetlost dana pre nekoliko nedelja. Doduše – vesti nisu iste – novi ozonpress.rs isključivo propagira Srpsku naprednu stranku i gradonačelnika Čačka. Iza „kopije” stoji firma „Info 24 Media“, što je za Raskrikavanje potvrdio i vlasnik firme, Marko Aćimović.

Podaci o tome ko je registrovao gotovo identičan sajt čačanskom portalu ne mogu da se nađu besplatno jer je firma „Info 24 Media“ platila da podaci o njoj, kao vlasniku domena, ne budu javno objavljeni. Ipak da je u pitanju baš „Info 24 Media“ najpre je objavio čačanski Ozon press, a takvu potvrdu dobila je i novinarka Raskrikavanja.

Vlasnik i direktor „Info 24 Media“ je Marko Aćimović, a preduzeće je osnovano krajem januara prošle godine, sa svega hiljadu dinara kapitala.

„Domen ozonpress.rs je bio slobodan i mi smo ga zakupili, a vizuelni identitet samog sajta je javno dostupan i teme mogu slobodno da se kupe“, rekao je Marko Aćimović za Raskrikavanje i potvrdio da se iza portala ozonpress.rs nalazi „Info 24 Media“.

Kako je moguće da je odabrao baš slično ime, isti slogan i dizajn sajta, Aćimović nije objasnio.

Poznati po „pozajmicama” imena, ali i dalje finansirani od lokalnih vlasti

Najvažniji Aćimovićev partner u „medijskom biznisu” je Zoran Majdak koji se predstavlja kao član Srpske napredne stranke i predsednik medijske mreže Info 24. Njih dvojica imaju nekoliko firmi preko kojih dobijaju ogromna sredstva na medijskim konkursima za projektno sufinansiranje širom Srbije.

Pored „privrženosti” Srpskoj naprednoj stranci, poznati su i po ovakvim „pozajmicama” vizuelnih identiteta sajtova, naročito u Zapadnoj Srbiji. Više puta se dogodilo da njihove firme stoje iza kopiranih portala, čija su imena lokalnom stanovništvu već poznata, samo sa drugim domenom.

Tako je valjevski portal kolubarske.rs 2017. godine dobio svog imenjaka sličnog dizajna – kolubarski.info. Ipak, vesti koje plasiraju su različite, jer portal kolubarski.info propagira lokalnu vlast u Valjevu. Portal kolubarski.info registrovala je firma “In Network Solution”, čiji je direktor, upravo Zoran Majdak.

Uprkos ovakvim „pozajmicama“ i verovatno zahvaljujući uređivačkoj politici, Majdakove i Aćimovićeve firme dobro prihoduju na konkursima za projektno sufinansiranje. U Valjevu je ove godine Majdakovo Radio Valjevo dobilo 1,3 miliona dinara, a još toliko dobile su i Aćimovićeve firme, „Info 24 Media“ i „Global Media Broadcast“.

Slična situacija se dogodila i u Gornjem Milanovcu prošle godine kada je Zoran Majdak svojoj novoj firmi dao slično ime kao portal gminfo.rs.

„Redakcija portala GMINFO obaveštava javnost da je ime našeg portala ukradeno i zloupotrebljeno, i da mi, osnivači i novinari portala GMINFO, nismo ni u kakvoj vezi sa lokalnom televizijom u Gornjem Milanovcu, čije je osnivanje u toku, a koja je registrovana kao RTV GM INFO GRUPA“, saopštila je tada redakcija gminfo.rs.

U ovom gradu Majdakove i Aćimovićeve firme ove godine ukupno su dobile skoro 12 miliona dinara na medijskom konkursu za finansiranje projekata od javnog interesa.

Prema podacima opštine Gornji Milanovac televizija „GM Plus Cable“ u vlasništvu Marka Aćimovića je dobila 6 miliona dinara, a njihovom portalu , gmpress.rs, još 250 hiljada dinara. Druga Aćimovićeva firma „Info 24 Media” dobila je projekat vredan 2,5 miliona dinara, dok je treća „Global Media Broadcast“ prihodovala 250 hiljada dinara.

Firma „In Network Solution” čiji je direktor Zoran Majdak od opštine Gornji Milanovac za projekat „Milanovačke teme”, dobila je oko 2,8 miliona dinara.

Marković: Kritički odnos prema vlasti smeta pred izbore

Vlasnik i urednik portala ozonpress.net, Stojan Marković za Raskrikavanje kaže da se ovde radi o „krađi intelektualne svojine” i da je to kampanja koju „Srpska napredna stranka vodi preko svojih članova.”

„Pojava portala ozonpress.rs je pokušaj da se smanji „uticaj OzonPressa (ozonpress.net) na javno mnjenje jer naš kritički odnos prema vlasti očigledno nekome smeta pred izbore, bez obzira što će oni biti bojkotovani od dela opozicije i velikog broja građana”, objašnjava Marković i kaže da nisu zaštitili ime i logo sajta.

Na pitanje novinarke Raskrikavanja da li će podneti tužbu, Marković kaže da ipak „više veruju u sud javnosti, nego u sud pravosuđa, a pošto je javnost taj postupak osudila, to je dovoljna satisfakcija.”

IZVOR: Raskrikavanje

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

Blog na WordPress.com.

Gore ↑

%d bloggers like this: