Konkurs u Valjevu: Novac za radio koji širi uvrede i rekordera u kršenju kodeksa

Na ovogodišnjem konkursu za medije u Valjevu novac su dobili Radio Valjevo, koji je zbog uvreda na račun novinarke i profesora-odbornika prvostepeno osuđen, tri beogradska preduzeća na istim adresama, izdavač lista koji je rekorder u kršenju novinarskog kodeksa, kao i medij kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića.

Urednica portala Kolubarske (Kolubarske.rs) Darija Ranković za UNS kaže da joj se čini da je ove, kao i prošle godine spisak medija koji su dobili novac na valjevskom konkursu „pravljen u kabinetu gradonačelnika, najverovatnije uz sugestije iz Beograda, tako da konkursnoj komisiji u kojoj su bili novinari Asocijacije elektronskih medija Vojvodine, nije bilo teško da izaberu projekte“.

„Zanimljivo je i to da su sva tri člana komisije iz vojvođanskog udruženja, nijedan nije iz UNS-a i NUNS-a“, rekla je UNS-u Rankovićeva i dodaje da je projekat Kolubarskih, za razliku od prošle godine kada mu je dodeljeno 60.000 dinara, odbijen, iako su konkurisali sa projektom „Budžet grada Valjeva u fokusu“, temom kojom se do sada u Valjevu niko nije projektno bavio.

Ističe da je „jasno je da su na konkursu prošli mediji koji su bliski Srpskoj naprednoj stranci i da je to bio jedini kriterijum, a ne kvalitet projekta“.

„Među onima čiji su projekti prošli su narodni poslanik sa liste SNS-a Miodrag Linta, koji je predsednik Saveza Srba iz regiona, Zoran Majdak, direktor Radio Valjeva koji je, kako se predstavlja, član Srpske napredne stranke…“, rekla je UNS-u Rankovićeva.

Jedna od nepravilnosti, prema Rankovićevoj, je što je preduzetnik Ljubiša Milutinović, vlasnik Studija za ples i zabavu Studio M za projekat „Nestrpljivi snovi – Deca pričaju deci“ dobio 600.000 dinara, iako je Studio, kako kaže, registrovan za umetničko obrazovanje.

„U konkursu jasno piše da mogu učestvovati izdavači medija ili pravna lica, odnosno preduzetnici koji se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja“, kaže Rankovićeva.

Ona ističe da je Milutinović prijatelj gradonačelnika Valjeva Slobodana Gvozdenovića i da svake godine dobija pozamašnu svotu novca iz gradskog budžeta za različite projekte.

Uvrede kroz etar i milion na konkursu

Informativno preduzeće Radio Valjevo čiji je direktor Zoran Majdak, izdavač istoimenog radija, za projekat „Za čistiji vazduh Valjeva“ dobilo je 1,3 miliona dinara.

Podsetimo, nedavno je Viši sud u Beogradu doneo prvostepenu presudu da su Zoran Majdak, Goran Pejković, odgovorni urednik Radio Valjeva i Igor Živković, odgovorni urednik portala Info24.rs povredili čast i ugled urednici portala Kolubarske Rankovićevoj.

Rankovićeva ih je tužila zbog dva otvorena pisma koja su 2017. godine čitana u programu Radio Valjeva, dok je na portalu Info24.rs objavljeno drugo pismo.

U tužbi se navodi da je u prvom otvorenom pismu, a koje je potpisano sa „Srdačno, Majdak“, bile brojne uvrede, klevete i netačne informacije. U drugom otvorenom pismu, koje je potpisano sa „Srdačno Zoran Majdak, Mreža Info 24“, osim uvreda i kleveta na račun Rankovićeve, iznošene su i informacije iz njenog privatnog života.

Osim Rankovićeve, osnovni sud u Valjevu doneo je prvostepenu presudu da je urednik Radio Valjeva Majdak povredio čast i ugled profesoru geografije i samostalnom odborniku u Skupštini grada Valjeva Ljubomiru Radoviću. Radović je Majdaka tužio zbog uvreda koje su prošle godine emitovane na Radio Valjevu.

Novac i za Aćimovića, „novinara Radio Valjeva“

Beogradska preduzeća Info 24 media i Global media broadcast vlasnika Marka Aćimovića na valjevskom konkursu dobila su ukupno 1,3 miliona dinara.

Podsetimo, Aćimović je krajem januara 2019. godine napadnut ispred Gradske uprave Valjeva na protestu „Udruženja boraca rata od 1990. godine“ koje je tražilo ostavku gradonačelnika Valjeva, javio je tada portal televizije N1. Na tom portalu stoji da je Aćimović novinar Radio Valjeva.

Međutim, UNS je tada pitao kolege iz Valjeva za Aćimovića i dobio odgovor da im nije poznato da je novinar.

Inače, preduzeća čiji su vlasnici i/ili direktori Aćimović i Majdak, a koja su dobila novac na valjevskom konkursu, nalaze se na istoj adresi – ulica Majke Jevrosime 29/9, stoji u rešenju o raspodeli novca medijima u ovom gradu.

Novac i za medij Radoice Milosavljevića

Beogradsko preduzeće Televizija sporta i zdravlja Sos kanal plus čiji je vlasnik kruševački biznismen Radoica Milosavljević, izdavač istoimene televizije, na valjevskom konkursu za projekat „Fabrika znanja i zdravlja“ dobilo je 250.000 dinara.

Direktor ovog preduzeća je Aleksandar Milutinović, čija je firma Media advertajzing za propagandu i marketing sa projektom „ Naše mlade nade“ na ovom konkursu dobila 250.000 dinara.

I na kraju Alo!

U Valjevu je i preduzeće „Alo media system“, izdavač lista i portala Alo! za projekat „Upoznaj Srbiju – Valjevo“ dobilo 200.000 dinara.

Inače, prema monitoringu Saveta za štampu list „Alo“ je, od 1. jula do 31. decembra 2019. godine, sa 1.266 tekstova u kojima su beleženi prekršaji, bio rekorder u kršenju novinarskog Kodeksa.

Podsetimo, u Pravilniku za sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja navodi se da komisija koja ocenjuje projekte treba da se vodi kriterijumom da li su učesniku konkursa u poslednjih godinu dana izrečene mere od strane regulatornih tela, odnosno od REM-a i Saveta za štampu.

rešenju o imenovanju komisije stoji da su projekte ocenjivali Radojica Mali, Valentina Kuburić i Darina Grčić, „novinari“.

Kome je još dodeljen novac iz budžeta Opštine Valjevo pogledajte OVDE.

IZVOR: UNS

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

Blog na WordPress.com.

Gore ↑

%d bloggers like this: